Blog firmowy jest genialnym pomysłem nie tylko na zwiększenie zainteresowania użytkowników naszą działalnością, ale także na skuteczną sprzedaż. Zdecydowanie warto mieć takiego bloga, ponieważ oprócz poprawy wyników sprzedażowych, istnieje wiele innych korzyści płynących z jego prowadzenia – o tym w dalszej części artykułu.
Zalety prowadzenia bloga firmowego
Jeśli blog jest prawidłowo przygotowany i treści są ciekawe dla czytelników, wzrasta szansa, że osiągniemy sukces. Zanim jednak tak się stanie, potrzeba czasu. Dlatego, zamierzając prowadzić firmowego bloga, zadbajmy o to, żeby wygląd i treści były spójne oraz by w nienachalny sposób przyciągały uwagę. Taka „dodatkowa” strona internetowa reprezentuje jakość naszych usług lub produktów, jak również zdecydowanie wzbudza zaufanie klienta.
Dbanie o wizerunek firmy
Poprzez prowadzenie bloga firmowego przede wszystkim doskonalimy wizerunek firmy. Mamy możliwość w ten sposób przedstawić wszystkie jej walory, jakość działalności czy też oferowanego asortymentu. Marka stanie się bardziej rozpoznawalna, a zamieszczone wpisy, przykładowo poradnikowe, wzbudzą zaufanie wśród społeczności.
Kreowanie własnego stylu
Możemy zaprezentować firmę jak tylko chcemy, nie tylko pod względem treści, ale i pod kątem wizualnym. Kreując własny styl, umożliwiamy znacznie zwiększenie rozpoznawalności naszego biznesu. Celem urozmaicenia wyglądu bloga oraz ułatwienia użytkownikom jego odbioru warto oprócz tekstu wstawiać przeróżne grafiki, infografiki, emotikony, zdjęcia, filmy i podcasty.
Komunikacja i budowanie relacji z klientem
Ważny punkt to określenie grupy docelowej, czyli poznanie naszego odbiorcy. Dobrym pomysłem jest umożliwienie użytkownikom zamieszczania komentarzy, jak również opcja zapisania się do newslettera. W ten sposób możemy poznać potrzeby klientów i sprostać ich oczekiwaniom.
Umiejętne prowadzenie bloga firmowego
Zanim zaczniemy prowadzić „dodatkową” stronę internetową firmy, musimy dowiedzieć się, co zrobić, by zapewnić witrynie skuteczny rozwój.
Dobra organizacja
Jak prawidłowo prowadzić bloga firmowego? Warto najpierw odpowiednio wszystko zorganizować. Wygospodarujmy czas, który jesteśmy w stanie poświęcić na pisanie artykułów – to czasochłonne zadanie wymagające przede wszystkim chęci. Trzeba zastanowić się też nad tym, kto będzie się zajmował prowadzeniem bloga – właściciel firmy, czy może copywriter? Od początku należy pamiętać o odpowiednim formatowaniu. Zadbajmy również o wygląd i przejrzystość bloga oraz o spójność wpisów. Nie zasypujmy odbiorcy blokami tekstu i weźmy pod uwagę jakość treści.
Wiedza i znajomość branży
Podstawą w prowadzeniu wizytówki firmy (w tym przypadku bloga) jest znajomość branży i wiedza ekspercka w danej dziedzinie. Dlatego – nawet jeśli jesteś specjalistą w danym temacie – postaw na rozwój i ciągłe poszerzanie swojej wiedzy w obszarze, którym się zajmujesz.
Profesjonalizm oraz treść dopasowana do wyszukiwarek
Dla naszego klienta liczy się przede wszystkim profesjonalne podejście. Jeśli użytkownik widzi, że prowadzimy naszego bloga z pasją, chętnie wróci do niego ponownie, być może nawet poleci go komuś innemu lub udostępni czy podlinkuje. To buduje tak zwany „ruch” na stronie. Im częściej witryna będzie polecana, tym szybciej zyska popularność i znajdzie się na wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwarki – na tym właśnie nam zależy. Ważne jest też promowanie poprzez social media. Prowadząc bloga, mamy gotowe treści, które możemy podlinkować na portalach społecznościowych.
Systematyczność
Podczas prowadzenia bloga firmy bardzo istotna jest systematyczność. Potencjalny użytkownik szczególną uwagę zwraca na ten aspekt. Jeśli wpisy na blogu pojawiają się regularnie i w małych odstępach czasowych, prawdopodobnie klient zostanie z nami na dłużej. Dlatego warto również aktualizować stare wpisy. Pojawianie się nowych artykułów zazwyczaj pozytywnie działa na odbiorców – zauważają, że „coś się na tej stronie dzieje”, więc może warto na niej zostać.
Autor tekstu: Aleksandra Cajzer
Korekta: Marzena Hryniszak