Frazy kluczowe – dobór słów kluczowych

Właściwie dobrane frazy kluczowe to strategiczny element służący pozycjonowaniu stron internetowych. To właśnie dzięki słowom kluczowym czytelnik może odnaleźć daną witrynę z poziomu wyszukiwarki. Dowiedzmy się więc, czym właściwie są frazy kluczowe, jakie są ich rodzaje i jak dobierać słowa kluczowe, aby skutecznie przeprowadzić działania SEO.

Czym są frazy kluczowe?

Frazy kluczowe to wyrazy wpisywane przez użytkowników w okienko wyszukiwania w celu odnalezienia rzeczowych informacji. Wyszukiwarka zatem dobiera te strony, które w nazwie mają szukane przez nas słowa kluczowe.

Stosowanie odpowiednich słów kluczowych może przynieść następujące korzyści:

  • przypływ potencjalnych klientów
  • większe natężenie ruchu na stronie
  • zwiększone pozycjonowanie

Jak zatem możemy zauważyć, zastosowanie się do tej części działań SEO odgrywa znaczącą rolę marketingową.

Słowa kluczowe możemy podzielić na dwa główne rodzaje, które przedstawimy poniżej.

Frazy kluczowe short tail

Frazy short tail to zazwyczaj 1-2 słowa wpisywane w wyszukiwarkę. Zazwyczaj dotyczą szerokiego zakresu wyszukiwania. Najlepszym przykładem frazy tego typu będzie: „rękawiczki zimowe”

Zaletą stosowania tego typu fraz jest bez wątpienia znaczna liczba wyszukiwań. Z kolei wadą będzie wysoka konkurencyjność.

Frazy long tail

Frazy long tail to tak zwane frazy z długim ogonem. Charakteryzują się tym, iż składają się z większej ilości wyrazów. Internauci wpisują je rzadziej, aczkolwiek dzięki zastosowaniu tych słów możemy celniej trafić w potrzeby klienta. Przykładowymi wyrazami hasłowymi w tym przypadku mogą być: „skórzane rękawiczki zimowe”.

Warto zaznaczyć, że skorzystanie z frazy typu long tail pozwoli zająć wyższe pozycje mniejszym stronom, tym, które dopiero budują swój autorytet.

Dobór fraz kluczowych

Frazy kluczowe możemy dobrać ręcznie lub za pomocą specjalistycznych narzędzi analitycznych. Poniżej pokrótce opowiemy o każdym z nich.

Dobór manualny

Podczas wpisywania w wyszukiwarkę danej frazy, Google automatycznie podpowiada nam słowa wyszukiwane ostatnio przez internautów. Wyszukiwarka pokazuje nam hasła pokrewne do tych, które wpisywaliśmy i które są również często wprowadzane w okno wyszukiwania przez użytkowników.

Sugestie odnośnie do podobnych wyszukiwań możemy znaleźć również pod listą wyników wyszukiwania, na samym dole strony.

Niestety ten sposób nie zapewnia precyzyjnego doboru słów kluczowych. Aby to zrobić, należy skorzystać z programów analitycznych.

O doborze manualnym więcej przeczytasz, czytając bloga agencji z Poznania!

Wykorzystanie narzędzi analitycznych

Opcjonalną możliwością jest zastosowanie wyszukiwarki słów kluczowych. Zapewnia ona bardziej profesjonalne informacje, między innymi:

  • konkurencyjność danych fraz
  • liczbę wyszukiwań w rozrachunku miesięcznym
  • hasła pokrewne dla naszych słów kluczowych

Wyróżniamy dwa typy narzędzi analitycznych: płatne i darmowe. Do płatnych zaliczamy taką stronę jak np. KWFinder, jednak z uwagi na przymus wykupienia abonamentu skupimy się na tej darmowej opcji.

Do bezpłatnych narzędzi możemy zakwalifikować wyszukiwarkę słów kluczowych o nazwie Google Keyword Planner. Rozwiązanie to oferuje przeanalizowanie fraz kluczowych, które pozwoli nam na zweryfikowanie wstępnie wybranych słów kluczowych i dobranie tych najbardziej trafnych.

Aby sprawdzić konkurencyjność danych fraz, przejdź na stronę Mangools!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *