Guest blogging – zyskuj, pisząc dla innych

Jeśli wydaje ci się, że w marketingu internetowym próbowałeś już wszystkiego, ale nadal nie słyszałeś o zagadkowo brzmiącej praktyce guest blogging, to najwyższy czas uzupełnić braki. Może okazać się, że jest to rozwiązanie, z którego warto będzie skorzystać.

Ewolucja blogów

Zauważyć można, że blogi od czasu ich powstania przeszły niemałą transformację. Początkowo ich treści zapełniane były autorskimi wpisami, w których blogerzy dzielili się z resztą świata tym, na co tylko mieli ochotę. Od zajmujących ich hobby, po odkrycia kulinarne. Obecnie. mimo iż nadal pełnią funkcje lifestylową to jest ona tylko jedną z wielu. W miarę wzrostu ich popularności znalazły one zastosowanie w budowaniu społeczności firm z praktycznie każdej branży. Blogi stały się atrakcyjnym narzędziem w strategiach marketingowych marek dbającej o właściwą promocję. Guest blogging łączy w sobie elementy klasycznego blogowania z działaniami marketingowymi.

Z czym wiąże się guest blogging?

Guest blogging opiera się na założeniu, że tworząc wpisy na bloga należącego do kogoś, z kim zdecydowaliśmy się nawiązać współpracę, jesteśmy w stanie sprawić, że korzyści będą obopólne. Stworzone treści użytkownik publikuje poza naszym adresem i mają za zadanie reprezentować nas, tym samym pozyskując nowych odbiorców. Korzystamy także dzięki temu, że dzieląc się swoją opinią na obcych witrynach, tworzymy dla siebie ekspercki wizerunek.

Jak wybrać bloga, dla którego warto pisać?

Istotny jest wybór platformy, z którą zdecydujemy się na współpracę. Musi ona przede wszystkim gromadzić wartościowych odbiorców, natomiast treści, które zdecydujemy się udostępnić, muszą być dla nich interesujące. Aby tak się stało, dobrze, by rozbieżność między interesująca cię tematyką a tematyką bloga była jak najmniejsza. Zdecyduj się na wybór bloga, w którego klimacie się odnajdujesz. Gdzie trudności nie sprawi wpasowanie Twoich treści do tych wcześniej tam opublikowanych.

Zastanów się, czy spośród już istniejących wpisów na blogu istnieje luka, którą mógłbyś uzupełnić. Przyda się również, by witryna posiadała czytelników, którzy aktywnie wchodzą w interakcje ze wpisami. Oraz pozostawiają po sobie ślad np. w postaci komentarzy pod postem. Najkorzystniej, gdy zainteresowani postami będą dzielić się nimi, udostępniając je na portalach społecznościowych.

Wybór treści pod guest blogging

Zastanawiając się nad treściami, których użyjesz, weź pod uwagę, by stworzyć coś, co nie miało jeszcze okazji wyjść spod twoich rąk. Chodzi o to, by odwiedzający bloga mieli okazje poznać treści, z jakimi nie zetknęli się wcześniej. Nikogo nie zainteresują artykuły powielające ten sam temat po raz tysięczny. Mając na celu, by post się odznaczał, musisz zadbać o unikalny temat lub formę. Pamiętaj, że wpisy w ramach guest bloggingu nie służą darmowej reklamie, wykluczamy wykorzystywanie stworzonych artykułów jako środka promocji. Zamiast traktować guest blogging w ten sposób, skup się na tym, jakie odczucia towarzyszą użytkownikom podczas czytania Twoich prac. Oraz jaki feedback chciałbyś od nich otrzymać.