Indeksowanie Google – co to takiego?

Wielu internetowych twórców, podczas szukania porad jak zwiększyć zasięgi swoich stron, natrafia na zwrot „indeksowanie Google”. Ta nazwa może brzmieć początkowo dość tajemniczo i skomplikowanie. Warto jednak zrozumieć, na czym owo indeksowanie polega, ponieważ jego mechanizm zapewnia stronie widoczność w wyszukiwarce, co zazwyczaj skutkuje pojawieniem się większej ilości nowych czytelników. Czym więc dokładniej jest indeksowanie Google?

Na czym polega indeksowanie Google?

Mówiąc w skrócie – indeksowanie polega na algorytmicznym katalogowaniu stron internetowych przez roboty. Przemierzają one różne linki, po czym odczytują i pobierają z nich dane, w celu znalezienia takich stron, które ostatecznie zamieszczą w swoim indeksie. Znalezienie się w takim indeksie umożliwi wyświetlenie propozycji danej witryny w wyszukiwarce Google.

Zaindeksowanie strony może nastąpić bez naszej pomocy. Roboty zazwyczaj same trafiają w końcu na konkretne linki. Ciężko jest niestety określić, jak dużo czasu im to zajmie. Istnieją jednak pewne metody na przyspieszenie tego procesu. Podczas tworzenia strony warto zwrócić szczególną uwagę na to, by spełniała ona kryteria umożliwiające trafniejsze i szybsze zaindeksowanie jej przez roboty. W przeciwnym wypadku zmniejszą się szanse na pozyskanie nowych czytelników przez wyszukiwarkę.

Sposoby na szybsze indeksowanie strony

  • Przede wszystkim należy pamiętać, by udostępniane przez nas treści były poprawne gramatycznie, posiadały odpowiedni format oraz zawierały odpowiednie nasycenie słów kluczowych. Pomocne może okazać się również stosowanie linkowania wewnętrznego.
  • Dobrym pomysłem jest także dbanie o regularność w udostępnianiu tekstów. Wpływa to na częstotliwość odwiedzania strony przez roboty. W przypadku rzadkiego lub nieregularnego pojawiania się treści mija więcej czasu, zanim zauważą one nową stronę do zaindeksowania.
  • Warto upewnić się, że na stronie nie została użyta blokada przed indeksowaniem z użyciem tagu „noidex” w kodzie. To drobne niedopatrzenie często uniemożliwia, a wręcz zapobiega pojawianiu się danej witryny w wynikach wyszukiwania.
  • Skuteczną metodą jest również linkowanie zewnętrzne, czyli umieszczanie linków do strony na innych witrynach. Najlepiej, gdyby były stosunkowo popularne, ponieważ takie są częściej aktualizowane, co skutkuje również częstszym odwiedzaniem ich przez roboty. Ułatwi to im i przyspieszy trafienie na udostępniony przez nas link.
  • Najszybszym sposobem jest skorzystanie z copywriterskiego narzędzia Google Search Console. Wystarczy wpisać link do swojej strony i kliknąć przycisk z prośbą o zaindeksowanie. Proces jest nieskomplikowany i zazwyczaj już po krótkim czasie będzie można odnaleźć daną witrynę w wynikach wyszukiwania.

Wiedza na temat mechanizmów indeksowania Google jest kluczowym elementem pozyskiwania czytelników. Zgłębienie jej tajników zapewni stronie widoczność w wyszukiwarce. Jest to jeden z podstawowych kroków w celu zwiększenia zasięgów portalu.