Zawód copywritera wymaga określonych predyspozycji takich jak wiedza na temat zasad SEO, umiejętność wyszukiwania informacji w internecie, lekkie pióro i kreatywność. Niezbędna jest również znajomość programów do obsługi blogów, robienia ulotek lub infografik takich jak Canva, lub WordPress. Treść stworzona przez copywritera powinna być chwytliwa i przyciągać uwagę odbiorców. W niniejszym artykule poruszymy temat, jakim jest kreatywny copywriting.
Kreatywny copywriting – na czym polega?
Kreatywny copywriting to pojęcie nieco węższe. Termin ten dotyczy tworzenia treści, które powinny przyciągnąć uwagę odbiorcy chwytliwą nazwą lub obrazkiem. Proces ten wymaga kreatywnego myślenia i niekiedy znajomości programów do tworzenia grafik. Innymi słowy, kreatywny copywriting to tworzenie treści, do których konieczny jest pomysł oraz plan.
Kreatywny copywriting – na co powinien zwracać uwagę copywriter?
Tworząc kreatywne treści, należy wziąć pod uwagę trzy, najważniejsze cechy takie jak pomysł, przejrzystość oraz unikatowość. Poniżej przedstawiamy omówienie każdego z wyżej wymienionych przymiotów.
- Pomysł – do stworzenia określonego projektu potrzebna jest idea. W tym przypadku należy wziąć pod uwagę kilka opcji, spośród których wybierzemy tą najlepszą.
- Przejrzystość – treści powinny być jasne i zrozumiałe dla odbiorcy. Zbyt długie sformułowania należy zastąpić krótkimi, chwytliwymi hasłami.
- Unikatowość – tworząc treści, należy zadbać o ich wyjątkowość oraz oryginalność. Projekty powinny być tworzone przez nas samych i nie mogą być kopią innego autora.
Kreatywny copywriting – jakie teksty powinny być kreatywne?
Kreatywny copywriting dotyczy tylko niektórych rodzajów tekstów. Istnieją przekazy, których treść powinna ograniczać się do konkretnych i zwięzłych informacji takie jak opis oferty, cennika itp. Podobnie jest z artykułami na bloga. Użytkownicy internetu czytając artykuł na temat sposobów na walkę z trądzikiem, oczekują jasnej i precyzyjnej porady. Dlatego artykuły powinny dostarczać konkretnych informacji. Nieco inaczej jest z tekstami, których celem jest symboliczny przekaz lub przyciągnięcie uwagi. Poniżej zamieszczamy listę rodzajów kreatywnych treści.
- Nazwa marki/bloga – nazwa powinna być unikatowa i nawiązywać do branży.
- Hasła reklamowe i slogany – warto zadbać o chwytliwe hasła, mające symboliczny przekaz.
- Projekty plakatów/ulotek/banerów reklamowych – zarówno treść, jak i ilustracja obecna na ulotkach, plakatach lub banerach reklamowych powinny wzbudzić zainteresowanie u odbiorcy oraz zachęcić do kupna produktu.
- Teksty sprzedażowe – ich celem jest zachęcenie do kupna oraz wzbudzenie poziomu zaufania u klienta.
- Teksty na strony www – treść obecna na stronie www to wizytówka firmy, dlatego przy tworzeniu tego typu tekstów, warto wykazać się oryginalnością oraz unikatowością (treści te powinny być tworzone przez nas i nie mogą być skopiowane).
- Wpisy w mediach społecznościowych – w przypadku prowadzenia fanpage’a firmy, warto pamiętać o regularnym zamieszczaniu postów (przynajmniej raz w tygodniu). Wpisy powinny zachęcać użytkowników do śledzenia strony.
Podsumowanie
Kreatywny copywriting polega na tworzeniu treści, których zadaniem jest zainteresowanie odbiorcy. Należą do nich teksty sprzedażowe, teksty na strony www, wpisy w mediach społecznościowych, projekty plakatów lub ulotek, hasła reklamowe lub slogany. Tego typu treści powinny cechować się unikatowością, oryginalnością oraz innowacyjnością. Dlatego, zanim zaczniesz pisać kreatywne teksty, obudź swoją wyobraźnię!