Kreatywny copywriting – jak tworzyć wyjątkowe treści?

Zawód copywritera wymaga określonych predyspozycji takich jak wiedza na temat zasad SEO, umiejętność wyszukiwania informacji w internecie, lekkie pióro i kreatywność. Niezbędna jest również znajomość programów do obsługi blogów, robienia ulotek lub infografik takich jak Canva, lub WordPress. Treść stworzona przez copywritera powinna być chwytliwa i przyciągać uwagę odbiorców. W niniejszym artykule poruszymy temat, jakim jest kreatywny copywriting.

Kreatywny copywriting – na czym polega?

Kreatywny copywriting to pojęcie nieco węższe. Termin ten dotyczy tworzenia treści, które powinny przyciągnąć uwagę odbiorcy chwytliwą nazwą lub obrazkiem. Proces ten wymaga kreatywnego myślenia i niekiedy znajomości programów do tworzenia grafik. Innymi słowy, kreatywny copywriting to tworzenie treści, do których konieczny jest pomysł oraz plan.

Kreatywny copywriting – na co powinien zwracać uwagę copywriter?

Tworząc kreatywne treści, należy wziąć pod uwagę trzy, najważniejsze cechy takie jak pomysł, przejrzystość oraz unikatowość. Poniżej przedstawiamy omówienie każdego z wyżej wymienionych przymiotów.

  • Pomysł – do stworzenia określonego projektu potrzebna jest idea. W tym przypadku należy wziąć pod uwagę kilka opcji, spośród których wybierzemy tą najlepszą.
  • Przejrzystość – treści powinny być jasne i zrozumiałe dla odbiorcy. Zbyt długie sformułowania należy zastąpić krótkimi, chwytliwymi hasłami.
  • Unikatowość – tworząc treści, należy zadbać o ich wyjątkowość oraz oryginalność. Projekty powinny być tworzone przez nas samych i nie mogą być kopią innego autora.

Kreatywny copywriting – jakie teksty powinny być kreatywne?

Kreatywny copywriting dotyczy tylko niektórych rodzajów tekstów. Istnieją przekazy, których treść powinna ograniczać się do konkretnych i zwięzłych informacji takie jak opis oferty, cennika itp. Podobnie jest z artykułami na bloga. Użytkownicy internetu czytając artykuł na temat sposobów na walkę z trądzikiem, oczekują jasnej i precyzyjnej porady. Dlatego artykuły powinny dostarczać konkretnych informacji. Nieco inaczej jest z tekstami, których celem jest symboliczny przekaz lub przyciągnięcie uwagi. Poniżej zamieszczamy listę rodzajów kreatywnych treści.

  • Nazwa marki/bloga – nazwa powinna być unikatowa i nawiązywać do branży.
  • Hasła reklamowe i slogany – warto zadbać o chwytliwe hasła, mające symboliczny przekaz.
  • Projekty plakatów/ulotek/banerów reklamowych – zarówno treść, jak i ilustracja obecna na ulotkach, plakatach lub banerach reklamowych powinny wzbudzić zainteresowanie u odbiorcy oraz zachęcić do kupna produktu.
  • Teksty sprzedażowe – ich celem jest zachęcenie do kupna oraz wzbudzenie poziomu zaufania u klienta.
  • Teksty na strony www – treść obecna na stronie www to wizytówka firmy, dlatego przy tworzeniu tego typu tekstów, warto wykazać się oryginalnością oraz unikatowością (treści te powinny być tworzone przez nas i nie mogą być skopiowane).
  • Wpisy w mediach społecznościowych – w przypadku prowadzenia fanpage’a firmy, warto pamiętać o regularnym zamieszczaniu postów (przynajmniej raz w tygodniu). Wpisy powinny zachęcać użytkowników do śledzenia strony.

Podsumowanie

Kreatywny copywriting polega na tworzeniu treści, których zadaniem jest zainteresowanie odbiorcy. Należą do nich teksty sprzedażowe, teksty na strony www, wpisy w mediach społecznościowych, projekty plakatów lub ulotek, hasła reklamowe lub slogany. Tego typu treści powinny cechować się unikatowością, oryginalnością oraz innowacyjnością. Dlatego, zanim zaczniesz pisać kreatywne teksty, obudź swoją wyobraźnię!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *