Opisy produktów od producenta – zapomnij o kopiowaniu!

Niezbędnym elementem każdego sklepu internetowego jest opis znajdujących się w ofercie produktów. Często, zwłaszcza w firmach działających w ramach tzw. drop-shippingu, kopiuje się opisy ze strony producenta i tym samym szybko zapełnia treści na stronie. Z punktu widzenia wyszukiwarek jest to najgorsze rozwiązanie. Dziś spróbujemy wyjaśnić, dlaczego nie warto kopiować treści z innych stron oraz jak powinny wyglądać opisy produktów w sklepie internetowym.

Kopiowanie opisów od producenta a pozycjonowanie

Jednym z elementów pozycjonowania SEO jest unikalność zamieszczanych na stronie treści. Jeśli korzystasz z gotowych opisów od producenta, nie spełniasz tego warunku, a Twój sklep może zostać zbanowany przez roboty Googla. W jaki sposób? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że twój sklep obniży swoją pozycję w wyszukiwarce lub w ogóle z niej zniknie. Domena producenta lub konkurencyjnego sklepu działającego na rynku już jakiś czas cieszy się zdecydowanie większym autorytetem niż nowo powstały sklep internetowy.

Chcesz sprawić, aby Twój blog był bardziej widoczny? Przeczytaj artykuł pt. „Jak osiągnąć wyższe pozycje w wyszukiwarce” na blogu Content Marketingowy!

Jeśli chcesz zbudować lub wzmocnić swoją pozycję w wyszukiwarce, postaw na unikalne opisy. Oczywiście możesz opierać się na tych, które zamieścił producent. Zadbaj jednak o to, aby nie były ich wierną kopią. Dodaj elementy perswazyjne, dobierz słowa kluczowe, a na pewno wyróżnisz się na tle konkurencji i poprawisz swoje wyniki.

Opisy produktów – podstawowe zasady tworzenia

Jeśli masz do wyboru skopiowanie opisów do producenta lub napisanie ich od nowa, lepiej wybierz tą drugą opcję. Niestety jest to dość czasochłonne, ale już wiesz, że warto. Pamiętaj przy tym o kilku podstawowych zasadach:

  • wysoka jakość – twoje opisy powinny być wysokiej jakości, a informacje w nich zawarte wyczerpujące i zachęcające do zakupu;
  • dobór słów kluczowych – pamiętaj, że są one jednym z elementów pozycjonowania. Zadbaj o to, aby były właściwie i trafnie dobrane. Wykorzystaj do tego dedykowane narzędzia (Answerthepublic, propozycje Google). Pamiętaj jednak, aby zachować umiar i nie wplatać ich w treść zbyt dużo – ani Google, ani czytelnicy tego nie lubią;
  • cechy charakterystyczne – unikaj ogólnych przymiotników, które można stosować do opisu różnych rzeczy. Zamiast tego skup się na cechach charakterystycznych danego produktu. Zastanów się jakich informacji oczekuje klient i mu je zaprezentuj;
  • proste zdania i język korzyści – zadbaj o to, aby opis był wyczerpujący i dłuższy niż dwa zdania. Formuj proste i klarowne komunikaty, unikaj skomplikowanych i długich sformułowań. Skupiaj się na korzyściach, przekonuj do zakupu;
  • nie powielaj tych samych informacji, zadbaj o przejrzystą formę – podziel tekst na logiczne części;
  • linkowanie wewnętrzne – nie tylko wpływa pozytywnie na pozycjonowanie twojej strony w internecie, ale także ułatwia potencjalnym klientom dotarcie do innych podstron. Być może znajdą tam coś, co ich szczególnie zainteresuje i dokonają zakupu;
  • grafika oraz tekst alternatywny – idealny patent na przemycenie dodatkowych fraz kluczowych. Nie tylko pokażesz klientom, jak wyglądają oferowane przez Ciebie produkty, ale także, dzięki temu, twoja strona lepiej wypozycjonuje się w wyszukiwarce.

Zobacz też artykuł o dobieraniu słów kluczowych: https://seo-pisanie.pl/dobieranie-fraz-kluczowych/

Planer słów kluczowych: https://support.google.com/google-ads/answer/7337243?hl=pl

Oraz język korzyści: https://profesjonalnycopy.pl/jezyk-korzysci/

Podsumowanie

Opisy produktów ze strony producenta, a raczej ich kopiowanie niestety jest dość powszechną praktyką. Ale z punktu widzenia wyszukiwarki kompletnie nietrafioną. Owszem, pozwala zaoszczędzić sporo czasu, ale ogranicza widoczność w wynikach wyszukiwania i utrudnia wyróżnienie się na tle konkurencji. Nie warto iść na skróty. Lepiej napisać nowe, unikalne opisy. A informacje zawarte w artykule z pewnością Ci w tym pomogą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *