W obecnych czasach większość liczących się na rynku przedsiębiorstw, prowadzi swoje własne blogi branżowe. Co więcej, również mniejsze biznesy chętnie korzystają z profitów, jakie przynosi pisanie artykułów na bloga. Nierzadko zatrudniają w tym celu specjalistów, którzy doskonale znają zasady tworzenia treści pod SEO i marketingowców, traktujących tę formę promocji jako niezwykle istotną. Wydaje się prawdopodobnym, iż zakładka z blogiem na długo pozostanie jednym, z kluczowych elementów strony internetowej firmy, a to, co najbardziej przyciąga potencjalnych odbiorców to właśnie ujmująca i ciekawa historia. Jak jednak pisać artykuły blogowe, by nasze starania zaowocowały w przyszłości wzrostem sprzedaży i zwiększeniem liczby klientów?
Pisanie artykułów na bloga – realne korzyści
Na samym początku warto zastanowić się, co właściwie daje nam pisanie artykułów na bloga. Jest to bowiem ważny czynnik pozycjonowania każdej strony. W uproszczeniu można powiedzieć, że im bogatsza treść danej witryny, tym lepiej postrzega ją Google. Dodatkowo mądrze wplatając frazy kluczowe, jesteśmy w stanie pozyskać kolejnych, ewentualnych nabywców. Jeżeli więc specyfika danego sklepu skupia się np. na sprzedaży roślin doniczkowych, zamierzony efekt z pewnością uzyskamy poprzez rzetelny artykuł na tenże temat. Zamieszczone w tekście hasła, przyciągną osoby, które wpisywały owe zapytania w wyszukiwarkę, natomiast wysoka wartość merytoryczna zachęci do dalszego udostępniania materiału, a co za tym idzie – generowania większej ilości linków, prowadzących do strony.
Pozycjonowanie zostało szerzej opisane na blogu Content-SEO
Umiejętne i przemyślane pisanie artykułów na bloga firmy to dobra droga do poprawy wizerunku marki. Jakościowe teksty podkreślą profesjonalny charakter profilu internetowego firmy i wiarygodność jej właściciela. Trzeba zaś pamiętać, że tylko bardzo dobre treści na bloga mają szansę zostać pozytywnie odebrane przez czytelników.
Tworzenie treści na bloga – zlecić profesjonaliście czy pisać samemu ?
Pisząc wartościowe artykuły na bloga, można skutecznie pozyskać nowych klientów i jednocześnie zatrzymać tych starych. Interesująca zakładka blogowa również skutecznie zwiększa zasięg zainteresowania biznesem oraz przyciąga osoby, śledzące na bieżąco tematykę danej działalności. Prowadzenie bloga firmowego to czynność, którą można wykonać samemu, albo zlecić ją dobremu copywriterowi. W drugim wypadku jedynym minusem współpracy jest koszt, który musi ponieść zleceniodawca.
Warto wobec tego skrupulatnie rozważyć plusy i minusy zatrudniania fachowca. Jeżeli cechuje Cię tzw. lekkie pióro, znasz przynajmniej podstawy SEO i dysponujesz wystarczającą ilością wolnego czasu – możesz samodzielnie zająć się blogiem. Jeśli mimo wszystko wolisz zaufać profesjonaliście, musisz przeznaczyć na ten cel około 100 zł netto za pojedynczy artykuł.
Chcesz sam zająć się optymalizacją pod SEO? Poznaj zatem podstawowe zasady SEO copywritingu: https://order-content.com/zasady-seo-copywritingu/
Przed podjęciem decyzji o współpracy warto sprawdzić referencje danego copywritera, prosząc o portfolio. Istnieje też możliwość wcześniejszego wglądu w próbkę tekstu, by sprawdzić, czy odpowiada on naszym oczekiwaniom. Profesjonalny copywriter zadba przede wszystkim o stronę techniczną i cechuje się dobrą znajomością narzędzi SEO. Najlepsi z najlepszych potrafią wyszukiwać nawet najbardziej wyspecjalizowane pojęcia i pisać teksty na prawdziwie eksperckie blogi. Często też, dany copywriter specjalizuje się w jednej tylko dziedzinie, dlatego warto poszukać pisarza z doświadczeniem w naszej branży. Wykfalifikowanych pracowników znajdziemy bez trudu chociażby w agencjach copywriterskich, przeznaczonych właśnie do tego celu.
Najlepszą agencją copywriterską według nas jest agencja Content Writer. Aby zapoznać się ze szczegółami kliknij w grafikę poniżej.
Podsumowanie
Pisanie artykułów na bloga jest i będzie ważnym elementem powodzenia działalności w internecie. Ludzie uwielbiają historie, a rzeczowe i zarazem wciągające teksty skupiają uwagę na marce. Warto więc pisać blogi firmowe i warto robić to po swojemu. O ile tylko mamy chęci i dobrze zorganizujemy swoją pracę. Profesjonalny, dodatkowo atrakcyjny wizualnie blog, gwarantuje zyski i otwiera nowe perspektywy a stąd tylko o krok od sukcesu.