Pisanie tekstów pod SEO – jak wygląda?

Dzięki dobrze stworzonemu artykułowi możemy w prosty sposób dopasować treść na swojej stronie internetowej do zapytań, jakie użytkownicy wpisują w wyszukiwarce. Poprawnie napisany tekst będzie nakłaniał do kliknięcia, wydłużał czas spędzony na stronie i przede wszystkim pomagał w sprzedaży. W tym artykule odpowiemy na pytanie, jak właściwie wygląda pisanie tekstów pod SEO. Zapraszamy do lektury!

Pisanie tekstów pod SEO – elementy

Jeśli zależy nam, aby nasz tekst znalazł się wysoko w wyszukiwarce, powinniśmy trzymać się określonych zasad. Należy jednak pamiętać, że chcemy zadowolić nie tylko algorytmy, ale przede wszystkim klientów.

Przygotowanie merytoryczne

Na początku postaraj się o jak najlepszy research na temat, który poruszasz. Możesz korzystać z artykułów znalezionych w internecie, na stronach konkurencji, forach internetowych czy czasopismach specjalistycznych i książkach. Przeanalizuj dokładnie markę swojego klienta, zastanów się, kim będą odbiorcy i czego będą szukać na stronie. Dbaj o jakość i dobrą wartość tekstu. Nikt nie chce czytać “lania wody”.

Frazy kluczowe

Jeśli wiesz już, na jaki temat będziesz pisać – określ słowa kluczowe, które będą musiały znaleźć się w tekście. Dla ułatwienia – zastanów się, co czytelnik wpisze w wyszukiwarkę, aby trafić na Twoją stronę? Pamiętaj, żeby słowa kluczowe były widoczne w tytule i pierwszych nagłówkach.

Używaj ich jednak z umiarem, bo zbyt często powtarzane sprawią, że tekst przestanie być atrakcyjny. Frazy kluczowe powinny być naturalnie wplecione w tekst, aby tworzyły z nim spójną całość. Dodatkowo warto odmienić je przez przypadki oraz stosować synonimy, aby unikać powtórzeń.

Pisanie tekstów pod SEO – konspekt

Przed pisaniem tekstu stwórz sobie plan, który pozwoli trzymać Ci  artykuł w ryzach. Zaplanuj tematy nagłówków i wypunktuj o czym będziesz pisać. O ile robienie konspektu nie jest potrzebne przy  krótszych tekstach, tak przy specjalistycznym artykule o długiej treści bardzo ułatwi Ci zadanie i pozwoli trzymać się tematu.

Linkowanie wewnętrzne

Pomaga  poprowadzić czytelnika za rękę w obrębie strony i może go łatwo przenieść do kolejnych treści. Wdrażając linkowanie wewnętrzne,  sprawisz, że wydłuży się czas spędzony na Twojej i zyska ona  wyższe miejsce na liście pozycjonowania.

Przyjazny  wygląd tekstu

Twój tekst może zachęcić do czytania, albo odstraszyć klienta.  Pamiętaj, że znajdzie się on wyżej w wyszukiwarce, jeśli  algorytmy Google uznają, że łatwo się go czyta. Powinien więc posiadać dużo akapitów. Tekst, który jest jednym długim zestawieniem treści, czyta się trudno, męczy wzrok i czytelnik po chwili rezygnuje, bo nie może szybko wyłapać w nim istotnej dla siebie treści.

Dodatki podnoszące atrakcyjność tekstu
Artykuł, który będzie w sobie zawierał tabele czy wykresy, zostanie uznany  za bardziej specjalistyczny i wiarygodny. Dodawanie obrazków do treści pozwoli ja uatrakcyjnić i wynieść na wyższy poziom w pozycjonowaniu. Do tego zdjęcia czy obrazki są miłym odpoczynkiem  dla oczu od tekstu pisanego.

Spis treści

Jeśli tworzysz długi, specjalistyczny artykuł – warto umieścić na jego  początku spis treści, aby czytelnik mógł szybko sprawdzić, czy znajdzie w nim tego, co szuka. Ułatwi on także poruszanie się po  zawartości, kiedy każdy punkt spisu treści podlinkujesz do odpowiedniego akapitu w tekście.

Pisanie tekstów pod SEO – podsumowanie

Jeśli chcesz, aby Twój tekst był zgodny z zasadami SEO – zadbaj przede wszystkim o to, aby dobrze się czytał i był wizualnie łatwy w odbiorze.

Z pewnością nie są nam znane wszystkie algorytmy (a jest ich mnóstwo!), jakimi posługują się roboty Google, aby wynieść tekst na wyższy poziom w pozycjonowaniu – ciężko jest więc o spis żelaznych zasad, wedle których należy tworzyć treści.

Jednak stosując powyższe wskazówki, możesz w dobry sposób zacząć pisać artykuły, które będą współgrały z zasadami SEO. Pamiętaj jednak, że sam tekst, to tylko środek do celu, jakim jest wzrost sprzedaży czy tworzenie wizerunku firmy. Aby osiągnąć te założenia, staraj się dowiedzieć, kim jest Twój odbiorca, bo to zawsze on stoi po drugiej stronie ekranu.