Prowadzenie własnego bloga to duże wyzwanie. Post na blogu powinien poruszać interesujące zagadnienia w atrakcyjny dla czytelnika sposób. Nie chcesz marnować czasu na tworzenie treści, których nikt nie przeczyta. Zadajesz sobie pytanie, w jaki sposób pisać, by zaciekawić odbiorców? Zapoznaj się z poniższymi wskazówkami, które ułatwią Tobie to zadanie.
-
Określ grupę odbiorców Twojego posta na blogu
Zanim przystąpisz do pisania pomyśl o tym, dla kogo przygotowujesz wpis na bloga. Pamiętaj, że dobra treść to taka, która jest w jakikolwiek sposób przydatna dla czytających. Zaglądają oni na blogi w konkretnym celu, zazwyczaj dla rozrywki, aby nauczyć się czegoś nowego czy dowiedzieć się, jak rozwiązać konkretny problem. Kiedy lepiej poznasz grupę odbiorców, znacznie łatwiej będzie Ci do niej trafić. W efekcie zaczniesz dopasowywać swój styl pisania, długość akapitów i całego tekstu, by lepiej oddziaływały na Twoich czytelników.
-
Przygotuj ciekawy tytuł i wprowadzenie do posta na blogu
Pierwszą rzeczą, na którą czytelnik zwraca uwagę, jest tytuł artykułu. Powinien on jasno zakomunikować, o czym będzie mówił dany post na blogu i zachęcić odbiorcę, aby przeczytał cały tekst. Ważny jest również odpowiednio napisany lead, czyli wprowadzenie do artykułu. Dobry wstęp to taki, który zachęca do przeczytania dalszej części postu, zaciekawia lub porusza emocjonalnie. Tworząc początek tekstu, koniecznie pamiętaj również o języku korzyści!
-
Spróbuj dodać wartość merytoryczną dla swojego posta na blogu
Podczas pisania bloga nie skupiaj się tylko na długości samego tekstu. Postaraj się też uwzględnić ciekawe fakty i statystyki. Bieżące wiadomości oraz informacje zawsze lepiej się sprawdzają i są pomocne dla czytelnika. Na przykład przy zakupie produktu bądź wyborze usługi, post na blogu zawierający istotne dane lub ciekawostki może okazać się kluczowy.
-
Planuj każdy post na blogu
Nieodłącznym elementem prowadzenia bloga jest planowanie postów. Ten proces pozwoli Tobie sprawnie realizować cele zawarte w strategii marketingowej, konsekwentnie budować zaangażowaną społeczność czy też zachować spójność. Planując wpisy na dany miesiąc, warto też zerknąć w kalendarz. Dzięki temu będziesz pamiętać o zmieniających się porach roku, świętach i okazjach, których tematykę można poruszyć na blogu.
-
Pisz proste i zrozumiałe posty na blogu
Chociaż jakość Twojego tekstu powinna być bardzo wysoka, staraj się zachować prostotę. Nie używaj zbyt skomplikowanych struktur zdań ani terminologii, która może być zbyt ciężka dla niektórych czytelników. Używaj strony czynnej częściej od biernej, aby stworzyć bardziej interesujący tekst. Oczywiście, w niektórych przypadkach strona bierna wypada lepiej, nie warto jednak jej nadużywać, niektórzy po prostu uznają ją za nudną.
-
Napisz dłuższy tekst i używaj podtytułów w poście na blogu
Napisz na tyle długi artykuł, aby w pełni omówić temat. Dobrym wyznacznikiem jest minimalna liczba 300 słów, tak by dać wyszukiwarkom do zrozumienia, że ten tekst na bloga jest warty uwagi. Pisząc, nie zapominaj o dodawaniu podtytułów. Dzięki temu, treść będzie bardziej zrozumiała. Pamiętaj również, że wpisy przeznaczone na bloga nie mogą wyglądać jak książka. Rozbij duże bloki tekstu na krótsze akapity, aby czytelnicy spędzali więcej czasu na Twojej stronie.
-
Przeczytaj post na blogu trzy razy przed publikacją
Nie publikuj swojego tekstu zanim nie będziesz w 100% pewny, że reprezentuje on wysoką jakość, która zadowoli czytelników. Po napisaniu treści, przeczytaj ją na nowo. Pozwól też tekstowi trochę „poleżeć”. Przejrzyj post na blogu, który chcesz opublikować również następnego dnia rano, aby znaleźć ewentualne błędy lub elementy do poprawy.
-
Dodaj grafikę do posta na blogu
Tworzenie skutecznych artykułów to nie tylko pisanie tekstu. Niektóre posty zawierają zdjęcia i inne pliki multimedialne, dlatego nie bój się dodać obrazków, filmów i infografik. Dzięki temu sprawisz, że post będzie o wiele bardziej wciągający dla odbiorców.
Autor tekstu: Michał Böttcher