Przykłady SEO copywritingu – jak pisać, aby dobrze pozycjonować swoje treści?

Hej, copywriterze! Dopiero zaczynasz swoją przygodę z kreowaniem treści i chcesz poznać zasady, których musisz się trzymać, aby skutecznie pisać i publikować dziś w Internecie? Słyszałeś już gdzieś, że trzeba tworzyć zgodnie z normami SEO,  jeśli chcesz wypromować dany produkt, ale nie wiesz dokładnie jak to zrobić? W naszym artykule podamy Ci proste przykłady SEO copywritingu.

Dowiesz się jakich zasad musisz przestrzegać, aby Twój warsztat pisarski był zgodny z zasadami SEO i nie tylko czytelnicy, ale i roboty Google uznały Twoje treści za wartościowe.

Przykłady SEO copywritingu – na co zwrócić uwagę pisząc artykuł

Zacznijmy od początku, abyś wiedział krok po kroku, jak powinny wyglądać treści, które tworzysz w Internecie, aby miały one sens.  Przyjmijmy, że piszesz artykuł – np. na bloga firmowego o ochronie przeciwsłonecznej latem. Możesz dzięki niemu osiągnąć większy ruch w swoim sklepie online, w którym sprzedajesz wysokiej jakości kremy z filtrem i w ten sposób wypromować swoją firmę. Możesz też czytelnika z bloga łatwo przekierować do swojego sklepu. Brzmi nieźle, prawda? Musisz tylko pamiętać o kilku zasadach.

  • Ustal frazy kluczowe – czyli słowa, które koniecznie będziesz musiał wpleść do tekstu, aby to właśnie na Twoja stronę trafili czytelnicy, którzy będą szukać kremów z filtrem. W tym przypadku słowa klucze to: krem z filtrem.

Postaraj się o chwytliwy tytuł – tak, jak często czytelnicy oceniają książkę po okładce, tak ocenią czy Twój artykuł będzie dla nich przydatny właśnie po tytule. Zadbaj o to, żeby był ciekawy i w miarę możliwości oryginalny.

Musi jednak w prosty sposób informować czytelnika, czego się dowie z Twojego tekstu. Powinien też zawierać frazę kluczową, jaką chcesz promować np.  „Jak wybrać najlepszy krem z filtrem na lato. Ochrona przeciwsłoneczna, o której musisz pamiętać”. To tylko jedna z możliwości.

Dobrze wymyślić sobie kilka lub nawet kilkanaście tytułów, z których później wybierzesz najlepszy. Jest to także dobre ćwiczenie kreatywności.

  • Podtytuł też potraktuj serio – nie kopiuj w opisie pod tytułem pierwszych zdań swojego artykułu. Nie sprzyja to pozycjonowaniu. Dobrym przykładem SEO copywritingu jest oryginalna treść podtytułu, w którym poinformujesz w skrócie czytelnika – o czym zaraz przeczyta. Ma to być zachęta do pozostania na Twojej stronie.

Struktura nagłówków

Pokazujemy teraz prawidłową strukturę nagłówków.

H1: Kremy z filtrem. Dlaczego ochrona przeciwsłoneczna jest tak ważna?

H2: Rodzaje kremów z filtrem

H2: Najczęściej wybierane kremy z filtrem

H3: Filtry mineralne – czy tylko one są najlepsze dla Twojego dziecka?

H3: Czy filtry chemiczne są odpowiednie do wrażliwej skóry?

H2: Oznaczenia na opakowaniach – czy warto czytać składy?

H2: Stosowanie kremu z filtrem cały rok – konieczność czy zbyteczność?

H3: Jak wysoką ochronę UVA i UVB  wybrać latem a jaką zimą?

H2: Ochrona przeciwsłoneczna – podsumowanie

Pamiętaj! Nagłówki są też świetną okazją, aby w naturalny sposób przemycić w nich frazy kluczowe. 

  • Podsumowanie – warto po wyczerpaniu treści, jaką przekazałeś czytelnikowi streścić ją raz jeszcze w kilku słowach, aby wyciągnąć meritum i zwrócić uwagę na najważniejsze sprawy.
  • Nie zapomnij zachęcić klienta, do przejścia na stronę swojego sklepu – kiedy w którymś akapicie będziesz pisał o np. najczęściej wybieranych kremach z filtrem, możesz w naturalny sposób zaprosić go do kupienia danego produktu w Twoim sklepie. Klient Ci zaufa, ponieważ przekazałeś mu merytoryczne i wartościowe treści.

Podsumowanie

Zapoznałeś się właśnie z prawidłową strukturą pisania artykułu na przykładach SEO copywritingu i wiesz z już, jaką strukturę powinien mieć Twój tekst, aby spełniał podstawowe założenia pozycjonowania.

Pamiętaj jednak, że to dopiero początek Twojej przygody z pisaniem zgodnym z regułami SEO. Jeśli chcesz doskonalić się tworzeniu treści, które będą wynosiły Twoją stronę na wyższą pozycję w wyszukiwarce Google – zachęcamy do zgłębiania tematu.

Nie ma punktu końcowego, po którym nie możesz zrobić już kroku dalej. SEO copywriting to studnia bez dna. Tylko od Ciebie zależy, jak głęboko do niej sięgniesz, aby wyprzedzić swoją konkurencję i przyciągnąć klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *