Zajmowanie się blogiem firmowym realną szansą na sukces?

Prowadzenie bloga firmowego dla wielu przedsiębiorstw jest jednym z ważniejszych elementów strategii marketingowej. Dla innych to wciąż zbyteczny trud, który nie przynosi wymiernych korzyści, a na pierwsze efekty trzeba czekać miesiącami. To prawda – zajmowanie się blogiem jest czasochłonne, wymaga cierpliwości, pomysłu i kreatywności. Ale systematyczna praca wynagrodzi wysoką pozycją w wyszukiwarce i coraz większą liczbą klientów. W dzisiejszym artykule pokażemy, od czego zależy sukces twojego bloga oraz co zrobić, aby cieszyć się jeszcze lepszymi rezultatami.

Zajmowanie się blogiem – od czego zależy sukces twojego bloga?

Zajmowanie się blogiem wymaga inwestycji czasu (jeśli zdecydujemy się sami prowadzić naszego bloga) lub pieniędzy (jeśli będziemy korzystać z usług profesjonalnych copywriterów). Niezależnie od tego, kto jest autorem zamieszczanych artykułów, powinny się one charakteryzować wysoką jakością oraz odpowiednim doborem fraz kluczowych. Ale to nie wystarczy. Sukces naszego bloga zależy także od innych elementów, jak chociażby:

  • Zasoby firmy – wiek strony internetowej, link building, atrakcyjność oferty;
  • Działania konkurencji – ilość publikowanych przez konkurentów treści na dany temat;
  • Realny popyt – ostateczna decyzja o tym, czy zakupić towar, czy nie należy do klientów.

Oczywiście, każdy z tych czynników powiązać możemy z innymi elementami, które tworzą dalszą sieć zależności determinujących sukces bloga. Skupmy się na tych najważniejszych. Co możemy zrobić, aby jeszcze bardziej kompleksowo zająć się blogiem i osiągnąć lepsze rezultaty?

 

Jak gruntownie zająć się blogiem firmowym?

W blogowaniu najważniejsza jest systematyczność. Należy publikować artykuły w równych odstępach czasu, a ilość nowych treści powinna być wyższa niż u konkurencji. Im lepsze i bardziej wyczerpujące artykuły, tym lepszy wizerunek firmy w oczach potencjalnych klientów. Trzeba również pamiętać, że publikowane w internecie treści stanowią wizytówkę firmy i powinny one być zawsze możliwie jak najwyższej jakości. A co z pozostałymi elementami?

  • Zasoby firmy – nie lekceważ działań SEO, zadbaj o linki zewnętrzne, wprowadź linkowanie wewnętrzne, aby poruszanie się po stronie internetowej było jeszcze prostsze i łatwiejsze;
  • Działania konkurencji – pozostaw konkurencję w tyle, szukaj contentowej niszy rynkowej i ją wypełniaj, jeśli jesteś małą firmą, a w twojej branży górują wielkie korporacje z pokaźnymi blogami – nie konkuruj z nimi o frazy kluczowe, bo i tak nie masz szans, poszukaj innych rozwiązań, mierz siły na zamiary;
  • Realny popyt – niestety nie masz wpływu na popyt. Przynajmniej bezpośrednio. Jedyną rzeczą, jaką możesz zrobić to po prostu być cierpliwym i robić swoje. Zadbaj o dobrą, merytoryczną treść, publikuj, a klienci sami do ciebie przyjdą. Dobrej jakości treści, rzetelne informacje wykreują pozytywny wizerunek twojej marce. Kiedy popyt na produkty wzrośnie, będziesz o kilka kroków do przodu, a budowana miesiącami wysoka pozycja w wyszukiwarce przywiedzie do ciebie klientów.

Sprawdź również artykuł o słowach kluczowych na blogu SEO-Arty!

Podsumowanie

Zajmowanie się blogiem firmowym nie może być traktowane jako działanie doraźne, które po kilku dniach przyniesie niewyobrażalne efekty. Rezultaty niestety nie są też bezpośrednio uzależnione od wielkości dofinansowania – im więcej pieniędzy włożymy na prowadzenie bloga, tym szybciej będziemy mogli cieszyć się zwrotem. To działania długoterminowe, a artykuły gromadzi się latami. Długotrwały ruch organiczny nie zależy od prostych, częściowych zmian. Wymaga stałej pracy i solidnych działań. Tylko wtedy może przynieść oczekiwany rezultat.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *