Potrzeba atencji jest tak silna, że łatwo ulegamy trendom, które obowiązują w sieci. Wpisy, zdjęcia, a od niespełna 3 lat kadry filmowe, mają swoje zacne miejsca na platformach społecznościowych. Jedną z nich jest Instagram. Oferuje on wiele ciekawych rozwiązań, w tym m.in. montaż rolek. Czym są rolki i jak je tworzyć, by nie narazić się na krytykę?
Dodaj swoją rolkę, czyli Instagram Reels
Instagram Reels umożliwia tworzenie krótkometrażowych formatów wideo. Ich czas ograniczony jest do zaledwie kilkudziesięciu sekund. Ale wartość tych sekund dla instagramowiczów jest bezcenna. Decyduje bowiem o popularności profilu. Warto więc przemyśleć strategię tworzenia rolek, nie tylko biorąc pod uwagę odbiorców, ale również instagramowy algorytm. To on promuje rolki z największą ilością polubień
i komentarzy oraz merytoryczną, wartościową treścią.
Jak zrobić rolkę na Instagramie?
Rolka na Instagramie powinna zaangażować i porwać odbiorcę. Tak, by chciał odtworzyć ją wielokrotnie, by poczuł przyjemny niedosyt. By polubił klip i udostępnił go swoim odbiorcom. By wpisał pochlebny komentarz pod rolką, a Twój profil dodał do obserwowanych.
Przy tworzeniu rolek przestrzegajmy wewnętrznych zasad społeczności aplikacji.
Nie zapominajmy też o normach moralnych.
Proces techniczny tworzenia, edytowania i dodawania rolki jest bardzo intuicyjny
i z łatwością każdy sam go przejdzie. Równie ważny jest etap merytoryczny.
Przeczytaj również: Artykuły eksperckie – czym są i jak je tworzyć?
8 prostych rad przy tworzeniu rolki
Zanim zdecydujesz się, by umieścić rolkę na Instagramie, przeczytaj poniższe rady.
- Nie działaj pochopnie, opanuj emocje
To, co trafi do sieci, pozostanie w niej na długo. Przemyśl więc, czy na pewno chcesz umieścić tam swój przekaz, a jeśli tak, to zadbaj o własny wizerunek.
- Treść i cel przekazu
Zastanów się, do kogo i z czym chcesz trafić. Czy to będzie materiał biznesowy, reklamowy, rozrywkowy czy edukacyjny? Ważne, by zawierał rozsądny, chwytliwy temat i konkretny przekaz. Być może stanie się on inspiracją i motywacją dla innych. Nie zaśmiecaj przestrzeni insta nic niewartymi treściami.
- Zadbaj o estetykę
Przygotuj się. Dobra jakość zdjęć, nagrywanego obrazu, odpowiednie oświetlenie, ciekawy i adekwatny do treści podkład dźwiękowy oraz tło nagrania to już połowa sukcesu. Dbaj o wyraźną, poprawną i energiczną mowę.
- Zacznij od krótkich rolek
Zbyt długie rolki, podczas stawiania pierwszych kroków w procesie ich tworzenia, mogą znudzić odbiorcę. Z czasem, gdy nabędziesz już wprawy, wykorzystasz cały dostępny limit. Dla wzmocnienia efektu dynamiki rolki możesz zastosować cięcia, unikając tym również monotonii.
- Pierwsze sekundy nagrania są najważniejsze
Od tego, jak rozpoczniesz swój film i zaprezentujesz się już na wstępie, zależeć będzie dalszy los Twojego konta na Instagramie. Zaskocz i wzbudź ciekawość oraz napięcie.
- Wzbogacaj rolki na Instagramie
Wykorzystaj pola tekstowe i umieść w nich napisy. Niech dotyczą treści, którą chcesz wyróżnić. Baw się efektami specjalnymi, podkręcając siłę przekazu. Możesz też skorzystać z gotowych kreatorów i szablonów dedykowanych Tobie. Nie zapomnij o porywającym, ale spójnym z treścią tytule.
- Wybierz podkład dźwiękowy
Możesz korzystać z własnej biblioteki albo z dostępnej na Instagram Reels. Po nagraniu filmu sprawdź, czy muzyka nie zagłusza Twojego głosu. Nikt nie będzie wytężał słuchu, jeśli głos będzie słaby czy niewyraźny na tle dźwięku. Dopasuj intuicyjnie tło muzyczne do tematyki przekazu.
- Nie twórz długich opisów pod rolką
Najlepiej sprawdzają się w tym miejscu kreatywne krótkie pytania do odbiorców, które zagwarantują interesującą interakcję.
Rolki na Instagramie są świetną strategią marketingową. Krótka i chwytliwa treść błyskawicznie trafia do licznej grupy odbiorców. Merytoryczny przekaz rolek skutecznie inspiruje i motywuje do działania. Każdy z nas może zostać jego autorem i stać się autorytetem dla innych. To od nas wyłącznie zależy, na jakiej treści się skupimy i jaką zaprezentujemy. Byleby siebie nie wyrolować 🙂
Autor tekstu: Agnieszka Sawicka