Gated content – na czym polega i jakie przynosi korzyści?

Prowadząc stronę albo bloga, oferujesz usługi i treści, które wymagają odpowiedniej strategii marketingowej. Celem jest przyciągnięcie i zatrzymanie potencjalnego klienta. Jeżeli możesz zaproponować odbiorcom coś ekstra, warto nadać temu odpowiednią wartość. Gated content – czym są treści zamknięte i jakie korzyści mogą przynieść Twojej marce?

Czym jest gated content?

Gated content to materiały, które zostają udostępnione odbiorcy, w zamian za wykonanie przez niego określonych działań. Użytkownik otrzymuje dostęp do materiałów, poprzez zapisanie się do newslettera, wypełnienie ankiety/formularza lub subskrypcję. Zamysłem tego typu treści jest zaproponowanie odbiorcy unikatowych
i wartościowych materiałów, w zamian za pozostawienie swoich danych kontaktowych.

Jaką formę może mieć gated content?

Treści zamknięte mogą przybrać różną formę, jednak ich wspólną cechą jest ekskluzywność. Odbiorca powinien otrzymać od Ciebie wyjątkowy materiał. W końcu prosisz w zamian, o wykonanie określonych czynności. Gated content najczęściej ma formę:

  • e-booków;
  • poradników;
  • podcastów;
  • webinarów;
  • e-learningów;
  • wersji demo, np. programów.

Czy gated content działa w pojedynkę?

Aby zachęcić odbiorców do interakcji i skorzystania z treści zamkniętych, musisz posiadać rozbudowaną ofertę treści darmowych. Klient nie będzie chciał kupować przysłowiowego kota w worku. Musisz zainteresować go tematem na tyle, aby był gotowy podjąć określone działanie, żeby skorzystać z materiałów gated content.

Czym charakteryzuje się gated content?

Oferując użytkownikom dostęp do zamkniętych treści, musisz pamiętać o kilku kwestiach:

  • materiały muszą być oryginalne i wyjątkowe – takie, które nie są ogólnie dostępne. Odbiorca nie będzie „płacił” za coś, co może na innej stronie dostać za darmo;
  • treść musi mieć wartość dla użytkownika – materiały muszą być powiązane z tym, co oferujesz, i odpowiadać na potrzeby odbiorcy. Jeżeli zajmujesz się florystyką, a udostępnisz gated content o majsterkowaniu, nie przyniesie Ci to żadnej korzyści;
  • materiały muszą być dopracowane i atrakcyjne wizualnie – ten rodzaj treści ma mieć charakter ekskluzywny – musisz pokazać, dlaczego ten produkt nie jest darmowy.

Przeczytaj również: Profesjonalna obsługa klienta w e-commerce – jak to osiągnąć?

Gated content – korzyści dla Twojej marki

Tworzenie materiałów w ramach gated content to jedna ze strategii działań marketingowych. Aby gated content przyniósł Ci korzyści, zdefiniuj cel jego tworzenia, zadbaj o wysoki poziom merytoryczny i wizualny oraz dbaj o dalsze relacje z odbiorcami! Dzięki temu możesz zwiększyć sprzedaż i osiągać cele biznesowe. Zbierając wiedzę na temat grupy swoich odbiorców, możesz ustalić kierunki rozwoju swojej marki.

Budowanie wizerunku

Wysoka jakość i ekspercka wiedza wpłyną na Twoją reputację. Opracowywanie profesjonalnych treści kreuje Twój wizerunek. Jeżeli obok ogólnodostępnych materiałów zamieścisz też gated content, wskażesz, że jesteś specjalistą w danej dziedzinie. Klient będzie postrzegał Twoją markę jako godną zaufania i chętnie będzie wracał.

Pozyskiwanie kontaktów

Użytkownik, zostawiając swoje dane kontaktowe, umożliwi Ci stworzenie bazy potencjalnych klientów. Na podstawie zebranych danych poznasz grupę odbiorców swojej marki. Możesz wtedy spersonalizować oferty i dostosować je do potrzeb odbiorców. Mając bazę danych, możesz prowadzić dalsze działania marketingowe. Subtelny mailing zaangażuje odbiorcę do działania i zapoznawania się z Twoją ofertą.

Budowanie zaufania do marki

Klienci działają konsekwentnie – wracają do sprawdzonych źródeł. Jeżeli ktoś raz skorzystał z Twoich materiałów gated content, poszuka kolejnych. Lubimy to, co jest nam znane. Dla Ciebie to dodatkowa motywacja do tworzenia wartościowych treści, które będą odpowiadały potrzebom odbiorców.

Rozwijanie marki

Jeżeli odbiorcy będą korzystać z zamkniętych treści i będą wracać po więcej – otrzymasz informację, że robisz to dobrze. Jeśli będzie inaczej, to będzie wiadomość, że musisz popracować w jakiś obszarach i coś zmienić. To z pewnością rozwinie Twoją markę i zmusi Cię do nieustannego doskonalenia oferty.

Autor tekstu: Urszula Ciruk

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *