Pisanie opinii – kiedy warto skorzystać z pomocy copywritera?

Wszystkie firmy, zarówno wkraczające na rynek, jak i mające już na nim ustaloną pozycję, chcą być postrzegane pozytywnie. Zależy im, aby konsumenci mieli jak najlepsze zdanie na temat ich produktów i usług. Wiedzą również, że klienci chcą mieć możliwość wyrażania opinii o tychże. Dlaczego jest to takie istotne? Jaką funkcję spełniają internetowe recenzje? Jak wygląda pisanie opinii i jak je wykorzystać
do promocji marki?

Pisanie opinii – korzyści dla klientów

Ocenianie działań firm jest korzystne z punktu widzenia klientów – pomaga podjąć decyzję i spośród szerokiej oferty wybrać tę najlepszą. Jeżeli produkt, usługa lub miejsce mają wiele entuzjastycznych opinii, jest duża szansa, że ktoś, kto ich jeszcze nie zna, zechce z nich skorzystać. Podobnie w drugą stronę – jeżeli przeważają recenzje negatywne, można założyć, że nie warto tracić czasu i/lub pieniędzy na daną usługę i przeznaczyć je na coś bardziej wartościowego.

Oczywiście, nie należy podchodzić do opinii i recenzji bezkrytycznie – zawsze może się zdarzyć, że przez autora, zwłaszcza negatywnego komentarza, przemawiają silne emocje, wywołane np. jednorazowym przykrym zdarzeniem. Może on mieć również, po prostu, odmienny gust i nie spodoba mu się coś, co zachwyci kogoś innego. Z recenzjami pozytywnymi jest nieco inaczej – często, jeżeli ktoś już się decyduje taką napisać, oznacza to, że dany produkt lub miejsce wywarły na nim naprawdę dobre wrażenie. Krótko mówiąc, opinie innych klientów można wziąć pod uwagę, jednak ostateczną decyzję należy zawsze podjąć samodzielnie.

Co firmy zyskują na opiniach w Internecie?

Pozytywne recenzje przynoszą, rzecz jasna, wiele korzyści firmom. Im jest ich więcej, tym bardziej wzrasta zainteresowanie marką, która może, w ten sposób, poszerzyć swoje grono klientów.  Niestety, czasem dochodzi do tego, że przedsiębiorcy zatrudniają ludzi do pisania fikcyjnych pochlebnych opinii w Internecie. Oczywiście, jest to nieetyczna praktyka, jednak niewiele można
na nią poradzić, a o jakości usług takiej firmy i tak przyjdzie przekonać się na własnej skórze.

Korzyści pozabiznesowe dla klientów i firm

Wiedząc, że na każdym kroku są oceniane, przedsiębiorstwa starają się również podnieść kulturę pozabiznesową. Dbają o jakość kontaktu z klientem i jego dobre samopoczucie. Dzięki temu, nawet jeżeli usługa nie spełni jego oczekiwań, klient będzie miał dobre zdanie o firmie. I choćby nie zechciał  zostawić opinii pozytywnej, to raczej nie napisze również negatywnej.

Czy warto zatrudnić copywritera do pisania recenzji?

Jeżeli firmie zależy, aby polecić swojego współpracownika czy kontrahenta, może zatrudnić copywritera do sporządzenia rzetelnej recenzji. Oczywiście, żaden profesjonalny copywriter nie zgodzi się na pisanie tekstów za nieistniejące osoby. W grę będzie wchodzić za to „ubranie w słowa” faktycznej opinii konkretnego człowieka. Jeżeli zależy nam, aby przyniosła ona oczekiwany efekt, istotne jest, żeby była napisana jak najlepiej, zarówno pod względem merytorycznym, jak i językowym. W takim wypadku, z pewnością pomoc copywritera okaże się optymalnym rozwiązaniem.

Pisanie opinii – podsumowanie

Ocenianie i bycie ocenianym jest obecnie nieodłączną częścią życia i prowadzenia biznesu. Należy zadbać o to, abyśmy wystawiali opinie merytoryczne i napisane kulturalnym językiem. Z pewnością warto zdać się na specjalistę, który przygotuje je profesjonalnie. Tym bardziej że recenzje są krótkimi formami wypowiedzi, więc nie będzie to zbyt duża inwestycja.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *