Content commerce – co warto wiedzieć?

W obecnych czasach tradycyjne reklamy coraz bardziej przestają być skuteczne. Być może jest to spowodowane ich nachalnością, której klienci wolą unikać. Popularność natomiast zdobywają fachowe teksty, zawierające konkretne i rzetelne informacje. Jednak, by mogły one spełniać wymagania i oczekiwania odbiorców, potrzebna jest strategia łącząca treść ze sprzedażą, a więc content commerce.

Content commerce – czym jest i jak działa?

Content commerce jest techniką, która pozwala zdobywać użytkowników poprzez treści wysokiej jakości. Wywodzi się ona z content marketingu – strategii marketingowej, która odpowiada za potrzeby docelowego odbiorcy.

Polega ona na tworzeniu treści, w których zamieszczane są linki afiliacyjne.

Klient, planujący kupić jakąś rzecz, najczęściej najpierw zapoznaje się z różnego rodzaju poradnikami – w końcu chce wybrać dla siebie jak najlepszy produkt. Czytając odpowiednio przygotowany tekst – skierowany do konkretnej grupy odbiorców – ostatecznie klika w któryś ze znajdujących się w nim linków. Ten z kolei przenosi go do oferty konkretnego sklepu, gdzie następuje transakcja. Dzięki temu dogodnemu dla konsumenta sposobowi, treść zaczyna zarabiać, przynosząc realne korzyści.

Sposoby na skuteczny content commerce

W content commerce chodzi o jak najbardziej wartościowy przekaz, w przystępnej dla klienta formie. Należy więc zwrócić największą uwagę na:

  • grupę docelową – niezwykle ważne jest, by przed stworzeniem treści uzmysłowić sobie, do kogo ma być kierowany nasz komunikat. Dzięki temu będziemy mogli dopasować styl oraz sposób wypowiedzi do naszych odbiorców, by móc jak najbardziej spełnić ich oczekiwania i potrzeby;
  • język korzyści – chcą sprzedać jakiś produkt, musimy przedstawić go w jak najlepszym świetle. Dlatego też przedstawienie potencjalnemu klientowi realnych i konkretnych korzyści, jakie płyną z kupna danego przedmiotu, może znacząco wpłynąć na jego ostateczną decyzję;
  • odpowiednią strategię – warto przeanalizować sytuację na rynku i odpowiednio dostosować strategię do możliwości naszej firmy. Nie wszystkie działania marketingowe mogą okazać się dla nas skuteczne, a przecież chodzi o to, by móc coś zyskać, a nie ponosić straty.

Korzyści dla sprzedawców

Content commerce jest strategią, która niesie ze sobą wiele korzyści. Dzięki niej możemy m.in.:

  • zwiększyć sprzedaż naszych produktów,
  • zbudować pozytywny wizerunek naszej firmy,
  • zdobyć stałych klientów,
  • wygenerować stały ruch na stronie,
  • zwiększyć widoczność firmy poprzez pozycjonowanie.

Dodatkowymi zaletami jest również to, iż wszystkie te rzeczy możemy osiągnąć w sposób nienachalny, kierowany przede wszystkim w stronę potrzeb i oczekiwań klientów. Te dwie rzeczy są niezwykle istotne z punktu widzenia osoby korzystającej z usług danej firmy.

Czy więc się opłaca?

Coraz więcej osób docenia i poszukuje wartościowych oraz przydatnych treści. Zanim ktoś dokona zakupu, woli upewnić się, czy dokonuje właściwego wyboru. Mają tego świadomość nie tylko przedsiębiorcy, ale również osoby piszące coraz to nowe algorytmy Google, mające na celu weryfikację treści. Z tego wynika więc, iż content commerce będzie panował na rynku jeszcze przez kolejnych kilka lat. Inwestycja w merytoryczne treści wciąż będzie opłacalna.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *