W ciągu ostatnich kilku lat znaczenie branży e-commerce ogromnie wzrosło. Klientów dokonujących zakupów online stale przybywa. I nie ma się co dziwić – zakupy przez internet są wygodne i bezpieczne, ceny konkurencyjne, a duża ilość ofert pozwala wybrać tę najkorzystniejszą. Sklepy mają więc niełatwe zadanie. Muszą wyróżnić się spośród wszystkich innych i zachęcić klienta do dokonania zakupu właśnie u nich. Jak mogą to zrobić? Za pomocą czytelnej strony internetowej, kolorowych grafik i oczywiście odpowiednich treści. Te ostatnie mają największe znaczenie, a w przygotowaniu może pomóc e-commerce copywriter.
Przeczytaj artykuł i dowiedz się, dlaczego warto skorzystać z jego usług.
E-commerce copywriter – zalety
Treść jest podstawą każdego sklepu internetowego. To ona dostarcza klientom informacji o oferowanych produktach, zachęca do ich zakupu i zwiększa widoczność strony w wyszukiwarce.
Konwersja i sprzedaż
Ilość i jakoś informacji zamieszczanych na stronie internetowej ma ogromny wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych przez konsumentów. Odpowiednio przygotowania pobudza wyobraźnię, kreuje potrzeby i zachęca do transakcji. Dobry e-commerce copywriter doskonale o tym wie. Wie też, jak przykuć uwagę odbiorców, jak przygotować dobry opis produktu oraz jak, za pomocą pisma, wyróżnić firmę na tle konkurencji.
Pozycjonowanie
Opisy produktów, kategorii czy artykuły na blogu firmowym nie tylko dostarczają czytelnikom informacji o ofercie, ale także wpływają na pozycjonowanie strony w internecie. Im bardziej są one rozbudowane, tym większa szansa, że klient po wpisaniu w wyszukiwarkę słów kluczowych, trafi na naszą stronę.
E-commerce writer doskonale wie, jak duży potencjał pozycyjny mają zamieszczane na stronie treści. Wie także, jakie treści przygotować, aby zapewnić duży ruch na stronie, a tym samym najlepsze rezultaty.
E-commerce copywriter – na co zwracać uwagę?
Wiesz już, że skorzystanie z usług e-commerce copywritera to dobry pomysł. A na co musisz zwrócić uwagę, zanim nawiążesz z nim współpracę?
Cena
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, zapotrzebowanie na wartościowe treści będzie ogromne. Przy omawianiu szczegółów współpracy sprawdź, czy copywriter bierze pod uwagę wielkość i hurtowość zlecenia i czy jest w stanie zaproponować dodatkowe zniżki.
Jakość
Treści dla branży e-commerce powinny być atrakcyjne, unikalne i kreatywne. Powinny posiadać odpowiednią strukturę SEO i przede wszystkim zachęcać do zakupu. Sprawdź, czy copywriter, którego chcesz zatrudnić, posiada odpowiednie doświadczenie i czy potrafi wpłynąć na decyzje zakupowe odbiorców.
Czas realizacji
Zapotrzebowanie na treści jest ogromne, a ich przygotowanie wymaga czasu. Zbyt długi czas realizacji może opóźnić rezultaty. Zanim podpiszesz umowę, upewnij się, że e-commerce copywriter ma odpowiednią ilość czasu i wysokie moce przerobowe, aby dostarczyć wszystkie treści w terminie.
E-commerce copywriter – podsumowanie
Jeśli posiadasz sklep internetowy i potrzebujesz profesjonalnych treści, warto pomyśleć o zatrudnieniu e-commerce copywritera. Przygotuje dla Ciebie wysokiej jakości teksty, które zachęcą klientów do zakupów, a także pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie. Atrakcyjne treści to podstawa. Zadbaj o to, aby były odpowiednie.