Pozycjonowanie strony jest niezbędnym elementem do osiągnięcia wysokiej pozycji w rankingach internetowych. Warto znać pewne techniki, które mogą ułatwić pozyskiwanie nowych klientów. Pozycjonowanie strony treścią jest jednym ze składników, które umożliwiają generowanie ruchu na stronie.
Pozycjonowanie – o co chodzi?
Dobra pozycja w rankingach jest ściśle związana z sukcesem marketingu internetowego danej firmy. Ze względu na wysoce rozwinięte algorytmy Google’a, najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie, internauci mają ten komfort, że najczęściej odpowiedzi na swoje pytania znajdują na pierwszej stronie. Niewielki odsetek użytkowników spróbuje szukać rozwiązań na pozostałych stronach. Biorąc pod uwagę potęgę tego narzędzia, celem marketingowym każdej firmy, powinno być znalezienie się na jednej z pierwszych pozycji wyszukiwarki.
Pozycjonowanie można opisać jako ciągłe działanie, mające na celu osiągnięcie jak najlepszego miejsca wśród wyników wyszukiwania dla konkretnej frazy kluczowej. Marketing internetowy stale rośnie w siłę, a biznes e-commerce przeżywa swój złoty wiek. Oznacza to dużo możliwości dla przedsiębiorców, ale także ciągłą rywalizację z konkurencją. Walka o pozycję to kluczowa część składowa strategii marketingowej, którą należy przyjąć w dobie Internetu.
Umiejętne pozycjonowanie strony treścią
Rozbudowane algorytmy Google analizują strony pod kątem wielu czynników, lecz duża ich część dotyczy bardzo ważnej kwestii – zawartości strony. Zawartość strony to nic innego jak treść, którą jest na niej zamieszczona. Pozycjonowanie treścią jest związane ze stałą, regularną i ściśle zaplanowaną rozbudową strony o kolejne teksty, przyciągające uwagę i spełniające standardy SEO.
- Podstawą przez zaplanowaniem konkretnych prac nad tekstem jest audyt strony. Należy przeanalizować jej tematykę, główny cel oraz profil, by w największym stopniu podobieństwa dobrać odpowiednie frazy kluczowe. Mogą być zwykłe oraz frazy long-tail, które także znacznie wpływają na pozycjonowanie strony.
- Ustalanie typu tekstów, które mają pojawić się na stronie. Zależnie od branży i celu głównego strony, mogą to być opisy produktów, opisy kategorii, artykuły lub wiele innych.
- Każda fraza kluczowa jest podstawowym elementem, punktem wyjścia dla jednego tekstu. Istotne jest zastosowanie poprawności językowej, odpowiedniej długości oraz przede wszystkim, merytoryczność danej treści. Algorytmy Google są niezwykle „wyczulone” na stylistykę tekstu, dlatego jego wartość musi być naprawdę wysoka. Nie można zapominać o SEO, które jest podstawą do stworzenia atrakcyjnej pozycji naszej strony w wyszukiwarce. Wygląd graficzny również ma znaczenie, dlatego dobrze skonstruowane nagłówki oraz punktowanie i podobne zabiegi, mogą pozytywnie wpłynąć na kształtowanie pozycji strony.
- Warto także zwrócić uwagę na wewnętrzną strukturę utworzonych materiałów. Przydatne jest linkowanie wewnętrzne, które ułatwia przyszłe katalogowanie zawartości algorytmom Google. Dzięki niemu także można podnieść swoją pozycję w rankingu.
Pozycjonowanie strony treścią – dlaczego warto?
Przede wszystkim dla wzrostu ruchu organicznego na stronie. Trudno wyobrazić sobie stronę, która nie zawiera żadnych tekstów. Użytkownicy są spragnieni przyciągających uwagę, rzeczowych opisów. Bez tekstu ciężko byłoby pozyskać nowych klientów, ponieważ właściwa promocja nie byłaby w pełni atrakcyjna. Wartościowy content generuje konwersję. Pozycjonowanie treścią wpływa zarówno na budowanie jak i rozpoznawalność marki i docieranie do szerszej grupy odbiorców.
Podsumowanie
Pozycjonowanie jest nieustanną walką o zdobycie możliwie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach dla danej frazy kluczowej. Może być zrealizowane przez wypełnienie strony wartościowym contentem, z zachowaniem zasad SEO. Wysoka jakość wpływa na atrakcyjność strony, dlatego należy stale aktualizować treści na niej zamieszczane. Pozycjonowanie jest wyjątkowo ważnym elementem w strategii marketingowej, dlatego warto zadbać o treści zamieszczane na stronie.