Bezcenne są takie treści, które bardzo mocno oddziałują na odbiorców. Dzięki nim znacząco zwiększa się sprzedaż. Do takiej grupy z pewnością należą teksty na landing page i w dalszej części artykułu przedstawimy, jak je skutecznie tworzyć.
Landing page – co to jest?
Ogólna definicja mówi, że teksty na landing page są informacjami, na które natrafia odbiorca po pojawieniu się na stronie docelowej. Mają one sprawić, aby potencjalni klienci przystąpili do konkretnego działania.
W tego typu tekstach bardzo często stosowany jest tzw. język korzyści, który polega na przedstawieniu zalet z ewentualnego skorzystania z oferty. Treści są również bardzo bezpośrednie, aby wywrzeć większe zainteresowanie. Powinny być one także dostosowane do konkretnej grupy docelowej, gdyż zwiększa to ich skuteczność.
Czy dopasowywać treści pod SEO?
Żeby odpowiedzieć na to pytanie, należy rozdzielić dwie sytuacje. W pierwszym przypadku docelowa strona jest jednym z elementów witryny. Wtedy jak najbardziej wskazane jest zoptymalizowanie jej pod kątem SEO.
Zdarza się jednak także, iż landing page nie jest powiązany z witryną. W takiej sytuacji nie musimy zajmować się kwestią pozycjonowania. Zdecydowanie więcej osiągniemy, jeśli zadbamy o skuteczną treść.
5 zasad pisania tekstów na landing page
Teraz przedstawimy 5 najważniejszych zasad, które pomogą w tworzeniu skutecznych tekstów na landing page.
Bezpośrednie pisanie do odbiorcy
Podstawową zasadą tego typu tekstów jest pisanie w pierwszej i drugiej osobie liczby pojedynczej w stronie czynnej. Dzięki temu odbiorca odnosi wrażenie, że słowa kierujemy wprost do niego.
Przedstawienie korzyści
Odbiorcy muszą wiedzieć, jakie czekają na nich korzyści, gdy skorzystają z oferty. Najlepiej, żeby jeszcze nacechować je emocjami. Wtedy ich wydźwięk jest jeszcze mocniejszy.
Rzetelność
Nie wolno zapominać o tym, że informacje, o których piszemy, powinniśmy sprawdzić. Zastosowanie języka korzyści oraz bezpośrednich zwrotów nie wystarczy, jeżeli nakłamiemy i przekoloryzujemy rzeczywistość. Odbiorcy, a zarazem potencjalni klienci bardzo nie lubią fałszu.
Sformatowanie tekstu
Ten zabieg wpływa bardzo korzystnie na odbiór tekstu. Warto zatem zastosować nagłówki, pogrubienia, czy akapity. Istotne jest także wyeksponowanie fraz kluczowych.
Zastosowanie CTA
CTA, czyli po rozwinięciu Call To Action. Oznacza to wezwanie do działania poprzez zwroty, takie jak „nie czekaj i skorzystaj z oferty już dziś”. Mają one charakter motywujący.
Co to jest zatem landing page? Podsumowanie
- Teksty na landing page są treściami, na które natrafia odbiorca po pojawieniu się na stronie docelowej.
- Ich celem jest nakłonienie odbiorcy do działania.
- Charakteryzują się one korzystaniem z tzw. języka korzyści, CTA oraz bezpośrednich zwrotów do odbiorcy.
- Powodują one konkretne działania klientów w stronę skorzystania z oferty.