Każdy człowiek posiada cechy, które wyróżniają go na tle tłumu – kolor włosów, specyficzny sposób wypowiedzi, nawet wykonywane gesty będą inne u każdego z nas. Tak jest również ze stylem pisania – każdy z nas posiada własny. Co ciekawe, na przestrzeni ostatnich lat popularność zyskały blogi, które wykorzystują autentyczny copywriting. Dlaczego tak jest? Sprawdźmy!
Autentyczny copywriting – wprowadzenie
Jak łatwo się domyślić, autentyczny copywriting to nic innego, jak pisanie tekstów zgodnie z własnym stylem.
Ponieważ autor pozostaje wierny swojemu stylowi, jego treści charakteryzują się swobodnym stylem wypowiedzi, szczerością oraz określeniami wskazującymi na 1. os. l. poj. (oczywiście nie we wszystkich przypadkach).
Najlepsze przykłady tekstów z autentycznym copywritingiem znajdziemy na blogach osobistych, których autorzy nie tworzą treści zgodnie z planem działania danej marki, lecz pozwalają, aby w ich artykułach wybrzmiał ich własny styl.
Zalety i wady pisania zgodnie z własnym stylem
Oczywiście nie mogliśmy pominąć punktu „zalety i wady”. Zacznijmy od pozytywów.
Zalety
Bycie autentycznym jest ostatnio w cenie – zarówno dla autorów, jak i czytelników. Ludzie, choć mogłoby się wydawać inaczej, cenią sobie szczerość i chętniej pozostaną wierni autorowi, któremu mogą zaufać.
Co więcej, niektórzy odbiorcy mogą regularnie wracać na stronę, ponieważ przyzwyczaili się do danego stylu pisania. Powstaje wtedy samonapędzające się koło przywiązania – autentyczne treści ściągają nowych odbiorców i zatrzymują starych.
Kolejną niewątpliwie ważną zaletą jest swoboda, na którą może pozwolić sobie pisarz. Brak narzuconych ram i ograniczeń zdecydowanie ułatwia pracę – autor nie musi zastanawiać się, czy forma przekazania informacji zgadza się z charakterem firmy. Zamiast tego może skupić się na dokładnym omówieniu tematu, pozwalając sobie na pisarskie flow.
Wady
Mieliśmy omówić zarówno zalety, jak i wady, ale… niespodzianka! Jak się okazuje, autentyczny copywriting niemal nie ma wad.
Dawniej uważano, że duże firmy powinny pokazywać pełen profesjonalizm, przez trzymanie się sztywnych biznesowych ram zawsze i wszędzie. Nawet na stronach internetowych. Jednak to podejście powoli odchodzi w niepamięć. Choć autentyczny copywriting wciąż dominuje na blogach i stronach freelancerów, to w ostatnich latach zaczął podbijać również świat biznesu, stanowiąc ważny element strategii copywritingowej.
Zastosowanie autentycznego copywritingu wciąż się rozrasta. Nic dziwnego skoro autentyczne treści cieszą się dużym zainteresowaniem wśród odbiorców.
Autentyczny copywriting – podsumowanie
- Autentyczny copywriting to nic innego jak pisanie tekstów zgodnie z własnym stylem.
- Pisanie w zgodzie z własnym stylem zdecydowanie przyspiesza pracę, a także zbiera grono wiernych czytelników. Jednocześnie pozwala na pozyskanie zupełnie nowych.
- Autentyczność jest ostatnio w cenie, co znacząco wspiera działania marketingowe.