Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej

Nieodłącznym elementem działu marketingowego każdej firmy jest copywriter. Analityk dobiera grupę docelową i sprawdza wyniki działań, grafik dba o wizualny wizerunek firmy, a copywriter wypełnia formę treścią. Podstawą sukcesu jest współpraca tych trzech elementów układanki. Jak się ma copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej? Nigdy nie miał się lepiej, dlatego warto dowiedzieć się, jaką spełnia rolę, a właśnie o tym jest poniższy artykuł. Zapraszam.

Marketing bez copywritera

Wyobraź sobie jakąkolwiek stronę internetową bez słów. Mnie też jest ciężko to sobie wyobrazić. Słowa są niezbędne do przekazania podstawowych informacji, nie wspominając o wpłynięciu na decyzję konsumenta. Skoro jest jasne, że marketing nie może funkcjonować bez copywritingu, który jest wręcz jego nieodłącznym elementem. Zatem w jaki sposób możemy go wykorzystać przy promocji biznesu?

Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej

Zadaniem copywritera jest pisanie tekstów bazujących na psychologii i znajomości rynku. Prócz pisania merytorycznych tekstów na konkretne tematy pod  dobrane pod frazy kluczowe, powinien wykazać się umiejętnością perswazji, czyli wpływania na zachowanie konsumenta słowami. Od pisarza pracującego w marketingu wymaga się umiejętności wyszukiwania informacji, używania fraz kluczowych i precyzyjnego konstruowania prostych myśli, które trafią bezpośrednio do umysłu klienta i wpłyną na jego zachowanie. Taki copywriter powinien znać założenia i cele firmy i ściśle współpracować z grafikiem. Forma i treść to dwa nieodłączne elementy marketingu, czy to w reklamie wideo, czy kampanii na Facebooku.

Zadania copywritera w marketingu

Twój firmowy pisarz będzie miał sporo pracy przy tworzeniu wizerunku i promowaniu Twojej marki. Sporo osób myśli, że to nic trudnego i sami mogą stworzyć teksty na stronę. To prawda – jeśli nie zależy im na sprzedaży, to takie postępowanie jest prawidłowe. Jeśli jednak chcesz aktywnie rozwijać swój biznes i wzmacniać wizerunek marki, treści muszą być publikowane regularnie i zachowaniem określonych zasad. Dobry copywriter będzie dobrze wiedział, co trzeba zrobić, aby Twój biznes wskoczył na wyższy poziom. Głównymi jego działaniami będą:

  • publikacja artykułów tematycznych z wykorzystaniem zasad SEO;
  • tworzenie chwytliwych opisów do kampanii marketingowych;
  • tworzenie opisów SEO na stronę internetową (historia firmy, oferta);
  • wymyślenie nazwy i sloganu firmy z uwzględnieniem grupy docelowej i profilu firmy.

Każdy z tych zabiegów będzie musiał zostać wykonany zgodnie z zaleceniami wcześniej wykonanej analizy grupy docelowej oraz celu, jaki założyła sobie firma. Oczywiście, copywriter, będzie musiał to zrobić, współpracując ściśle z grafikiem, którego obrazy przykują uwagę, a treść nakłoni potencjalnego klienta do podjęcia działań.

Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej – podsumowanie

Komunikacja w dziale marketingowym jest kluczem do rozwoju Twojej firmy. Grafik, pisarz i analityk to trzy elementy, które wspólnie działają w jednym celu, a bez jednego z tych elementów całość układanki z pewnością się rozpadnie. Pamiętaj o tym, szacując budżet na marketing na kolejny rok.